ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Lightroom. En faktastisk upptäckt!

Kategori: Allmänt

Jag har just bekantat mig lite smått med Lightroom 4. Förut har jag bara använt mig av photoshop. Kan inte påstå att jag är den som har gillat efterbehandling av bilder, men nu är jag alldeles häpen. Det är väldigt bra att det finns bildbehandlingsprogram men jag lutar fortfarande mer åt att man ska åstadkomma så bra fotografier som möjligt med enbart kameran och utrustningen man har.
 
Eftersom att jag har tänkt framkalla lite bilder som jag fått av min sambos far så ville jag fräscha upp dom litegrann. För 10-20 år sedan var kamerorna inte lika utvecklade som nu, där av lite brusiga mjölkiga bilder.
 
Här har ni en jämförelse på en bild jag fick och efter att jag har behandlat och beskurit den.
 
FÖRE
 
 
EFTER
 
 
 
Vad tycks?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: