ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

...men än finns hopp, än finns tid

Kategori: Allmänt



Idag känns det mesta ganska hopplöst.
Ganska grått och mörkt.
Det är tråkigt när man får besked, papper eller telefonsamtal som kommer att förändra ens liv och hela framtiden totalt. När dessa stora hinder lägga sig framför mina fötter har jag väldigt svårt att kliva över dem.
Svårt att se ljuset i slutet av tunneln, eller svårt att föreställa mig att det kommer vara värt att stiga upp en morgon till.

Periodvis känns det som att man ständigt måste slåss för att få leva. Ibland tappar jag all kraft som får mig att vilja öppna ögonen varje morgon, som får mig att ta ett fotsteg till.
Tomma andetagen utan mening.

Farfar sa alltid: Ta det lugnt och andas genom näsan. Det löser sig.

Förr i tiden vidtog jag åtgärder som då verkade fungera. Idag har jag svårt att hitta någont alternativt.
Jag kanske bara har lärt mig att möta verkligheten, stormen och alla känslor och konsekvenser den för med sig.

Hur än saker kommer att bli, hur jag än möter saker i mitt liv i framtiden så ska jag se till att aldrig gå i sidledes eller baklänges.
Jag tänker enbart ta steg framåt i livet. Möta saker som komma skall. Stå still och stå emot.
Jag ska se alla klara färger, jag ska se ljuset och aldrig blunda för något jag fruktat att möta.
Livet kommer inte att vara underbart, och har aldrig varit. Lev och lär.
Jag tror att man alltid lär sig något av saker man gått igenom. Jag har lärt mig en hel del, som inte syns utåt.

För mig är det otroligt viktigt att uppskatta små saker i vardagen. Det kan vara i princip vad som helst.
Ligga på gräset under stjärnorna, njuta ordentligt av en kopp te.
Vakna bredvid någon. Träffa en vän.
Att få känna att man är behövd och värdefull.
Gå ut med kameran i naturen och bara vara för sig själv en stund, att vara i nuet.
Titta på hur fint naturen är skapt, ett litet grässtrå, eller lyssna på vågorna.


Scorpions - Daddy's girl
 
Sweet little child
You know nothing
About a cold world outside
You're too young to realize
What he wants from you tonight

Poor little girl
There is no one
You can trust in the world
In the darkness of the night
What he's doing is a crime

Your mother denies
There's a problem
She's looking away
She don't wanna hear you cry
She will pray
That it's over for a while

Kommentarer


Kommentera inlägget här: