ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Synefrin i TARTARUS (Produkt för ökad förbränning och är prestationshöjande med hög halt koffein)

Kategori: Allmänt

Fettförbrännare och prestationshöjare. Själv ville jag ha produkten för att jag ofta är extremt trött.

 
Insåg i efterhand att de prestationshöjande tabletter jag har innehåller synefrin (som blev ersättare för efedrin som blev dopingklassat -05, får enbart säljas under kategorin läkemedel). Synefrin är ett hormon som liknar adrenalin och dopamin, pulsen och blodtrycket ökar vilket kan vara väldigt farligt för personer i riskzonen.
Känns som att det inte dröjer särskilt länge innan detta också blir dopingklassat.

Biverkningar(INGET AV DETTA STÅR PÅ BURKEN UTAN ÄR FAKTA FRÅN INTERNET):
Höjt blodtryck, hjärt- och kärlpåverkan, hjärtklappning, ökad hjärtrytm, kärlkramp, hjärnblödning, huvudvärk, sömnproblem, oro i kroppen, rastlöshet, svettningar, psykiska bieffekter såsom ångest.


Jag tycker det är fruktansvärt sjukt att dom inte kan gå ut med något så viktigt som biverkningar på baksidan av produkten. Utan man måste själv kolla innehållsförteckningen, googla namnen på innehållet som står. (De namn som står är antingen på latin, eller på någon konstig jävla böjning) För att hitta informationen så måste man kolla upp vad just detta ämne heter och vilka samlingsnamn det finns. Det kan stå något så enkelt som citrus-blablabla (låter ju inte spec farligt?) men i själva verket vara en annan benämning på synefrin.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Åh vilket bra inlägg! Har börjar bli trött på den ständiga huvudvärk jag har nu för tiden och jag började misstänka att det var på grund av dessa tabletter... Ren skit ju!

    2013-06-20 | 11:53:07
  • Emine säger:

    Jag har tagit tartarus regelbundet i 2 mån och slutade förra veckan att ta dem för att vila kroppen. Jag har haft kraftigt huvudvärk och mått illamående varje dag :-( tror att de kan vara beroende framkallande, men det är klart jag presterade och hade mer ork när jag tog tabletterna än idag.

    2013-09-09 | 22:36:41

Kommentera inlägget här: