ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Nothing lasts forever

Kategori: Allmänt

Jag har tänk på en grej. Det finns nog ingenting som består här i världen. Som kommer att finnas föralltid.
Alla fotografier bleknar med tiden. Cd-skivor blir utnötta, lika så kasetter. Digital media har inte heller någon säkerhet att det kommer hålla föralltid. Dock finns det ju cd/dvd-skivor nu för tiden som håller bättre än vad de vanliga gör, but still not forever.
Tanken på att saker tar slut, eller förvinner, är väldigt obegriplig.


Tanken flög in på polaroidkameror. Jag hade gärna ägt en sådan, fotat och hängt upp bilder på väggen i min lägenhet. Minnen, känslor, uppleveler osv.
Men jag satsar nog på skrivare som skriver ut bilder i polaroid-format än att köpa mig en polaroidkamera. Men visst hade det vart riktigt fränt att äga en.
 
Men tillslut kommer även dom minnena att blekna bort...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: