ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Inspiration, filosoferar, sjuk

Kategori: Allmänt

Jag måste nästan vara lite tokig, för jag uppskattar faktiskt de gånger man är sjuk i feber. Så länge man är sjuk sådär lite att man bara blir väldigt avslappnad. Efter en tung dag på jobbet och några tusen milligram alvedon så känns det ganska gott att få ta av sig lite tunga kläder, koka upp någon färdig soppa, smutta lite då och då.
Sen krypa ner i soffan under täcket, titta på tv och dricka en kopp te med en mjuk hund tätt intill.
Trots att det gör väldigt ont i både leder, muskler och hals så uppskattar jag att kroppen är så fantastisk som på sitt eget vis berättar för oss och varnar oss för att vi ligger i för hårt eller har stressat för mycket.

Jag känner mig ganska inspirerad av vad regnet lämnat efter sig idag. Massor av löv och grässtrån med glänsande vattendroppar på. Jag är väldigt sugen på att ta med mig kameran ut och fota, men min kropp verkar tycka att jag ska ligga och stirra upp i taket tills jag blivit frisk igen.

Jag längtar tills min tatueringsmaskin och resterande tillbehör kommer. Ska bli jätte kul att testa den!
Sedan jag var liten har mina drömmar varit att bli tatuerare, veterinär och fotograf. Just nu finner jag inget intresse i att bli tatuerare, utan mer som en hobby för mig själv, testa något nytt och se om det är någonting för mig.
Det är kul att kunna många saker och jag tycker om små-pill och konstnärliga saker som foto, nagelskulpturering, skissa m.m.
Veterinär finns inte längre i min framtid, däremot så är jag mycket intresserad av psykologi, att spekulera kring saker och ting och människor i allmänhet. Världen, hur folk tänkte/tänker, varför dom reagerar på ett visst sätt, hur miljö påverkar oss människor osv.

Jag tycker också om att hjälpa människor, både fysiskt och psykiskt. Det intresserar mig, och det är roligt att dela samma tankar och funderingar.
Vad jag ska bli när jag blir stor vet jag inte. Men jag vet att jag vill prova på så många grejer jag kan innan jag bestämmer mig för vad som passar mig och vad jag verkligen brinner för.

Det viktigaste i mitt framtida arbete är att jag ska kunna vara mig själv, jag ska kunna utvecklas hela tiden, om än det gäller små saker som personlig utveckling, vad jag kan åstadkomma eller fakta-baserade saker.
Hittar jag ett ämne som intresserar mig så läser jag mig gärna vidare för att samla på mig kunskap. Men det är egentligen ganska mycket som inte intresserar mig här i världen. Jag har nog inte riktigt samma allmänbildning som alla andra. Jag skiter i vad som händer i någon annan världsdel, kollar inte så ofta på nyheterna och bryr mig inte allt för mycket om geografin.

Här kommer inte inspiration:
(OBS!, Alla bilder nedan är lånade från google eller Pinterest)





































 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: