ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Jag är över molnen, så ni kan inte nå mig.

Kategori: Allmänt

Just precis nu befinner jag mig nog på rosa moln igen. Denna gång finns det ingenting som kan ta ner mig.
Jag vill sväva där ett tag till. Tills jag inser det hårda med att sitta framför skolbänken igen.

Efter gymnasiet känns det som att jag har vart ganska inaktiv, men jag har hunnit både det enda och det andra. Det är nog för att jag befunnit mig i någon slags bubbla, eller i en fylla med tunnelseende dessa två år, som gjort att jag inte riktigt fattat.
Jag har hunnit jobba inom vården, som fotograf, truckförare, demat på mataffärer(måste vara det tråkigaste någonsin). Hunnit ta b-körkort och traverskort. Jag har även tackat nej till diverse grejer, medan jag sagt ja till att ta hand om mig själv.
Blev erbjuden ett jobb på en spelbutil(kiosk), och tackade nej till en arbetsintervju som fotograf.

Jag tackade nyligt nej till jobbet på Kiosken eftersom att jag just nu är beredd att ge mig ut på äventyr. Jag är beredd att testa mina vingar, i en ny stad, men nya människor. Jag ska gå en utbildning som innebär att jag är auktoriserad nagelterapeut, dvs med diplom och slutprover samt kunskaper som gör att jag kan jobba vart som helst i världen, och även starta eget.

Den senaste tiden har jag engagerat mig lite mer i politik vilket jag egentligen hatar, och jag har gått en liten kurs i vad det innebär att starta eget företag. Jag har gått en rehabiliteringsutbildning under 5 månader och har tagit till mig mycket kunskap.

Jag är glad för att jag står där jag står idag. Och jag vet att framtiden har mycket härligt att erbjuda. Det gäller att inte ge upp.
Om 4 dagar flyttar jag till Stockholm. Jag som så länge har snackat om detta, men inte kommit till agerandet.

 
Just nu känner jag mig ganska driven, fylld av hopp, förväntan och lycka!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: