ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

The party never end, tomorrow we're gonna do it again

Kategori: Allmänt

Södra Sidan – Min Hemstad


Fy farao! Ikväll flyttar jag hem till Piteå igen. Jag vill inte, jag vill inte flytta ifrån staden där jag trivs som allra bäst.
Jag har haft helt underbara månader här, med både gamla och nya vänner. Jag har träffat många nya människor.
Jag har pluggat som en tok, gått skola på både veckor och helger, festat, suttit i gamla stan och druckit bärs, gjort massor av naglar och kundbehandlingar. Sprungit till T-banan alldeles för många gånger, fikat på mysiga caféer, shoppat, gått på Ikea, vart ensam i huset med min barndomsvän med knivar i högsta hugg när larmet gått. Haft deeptalk och fällt några tårar vissa nätter. Hoppat på fel pendeltåg, skrattat så att jag fått ont i magen, knappt tagit mig hem efter sent festande och tvingats ta dyr taxi,
Saknat mina vänner i Piteå.
Spelat sällskapsspel, snackar en massa bajs, träffat kändisar.
 
 
Det har vart så otroligt fint och varmt väder hela tiden, fram till denna vecka då det vart sol och regnat om vartannat.
Pollensäsongen är liksom över här, nu när jag kommer hem så får jag uppleva den IGEN. Jag kommer plågas.
Det gör lite ont i hjärtat att flytta, samtidigt dom det ska bli skönt att komma hem och börja jobba.
 
Lite ointressant fakta av saker som jag lärt mig under tiden jag bott i Sthlm:

• Att människor som beter sig dåligt inte förtjänar min uppmärksamhet.
• Lärt mig att acceptera läget och vända ryggen till idioter.
• Tycka om coca cola.
• Tycka om lakrits (wtf?!?!?! har alltid hatat lakrits).
• Att kärleken faktiskt KAN vara oövervinnelig men fruktansvärt jobbig.
• Att storstäder är någonting jag trivs hur bra som helst att bo i.
• Bli mer aktsam när det gäller partydroger i drinkar.
• Att tycka om mig själv mer, fått bättre självkänsla.
• Att inte falla tillbaka i ett förhållande där partnern pundar.
• Inte acceptera vad som helst, hur länge som helst, eller hur många ggr som helst.
• Att gå utan smink.
• Att sätta mig själv och mitt liv, min framtid i första hand. Göra det JAG vill, tycker om och mår bra av.
• Dansklubbarna i stockholm är helt fantastiska.
 
 



Simon och Sebbe
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: