ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Jag ska äntligen gå utbildning!

Kategori: Allmänt

Om en vecka åker jag till Stockholm för att bo där i minst 9 veckor.
Kan inte riktigt förstå det. Allt har gått så snabbt!

Vad jag har gjort den senaste tiden är att förbereda mig på många vis, oroat mig och haft en enorm spänning i kroppen.
Jag kommer alltså att gå en utbildning till nagelterapeut/teknolog. En av mina drömmar kommer att blir uppfyllda.

Jag kom in på 2 skolor och var från början ganska säker på den första skolan jag kom in på. Men komplikationer kring om skolan var godkänd osv uppstod , och jag tvekade. Letade upp information och sökte in på nästa skola.
Funderade på om jag skulle gå intensiv eller vanlig utbildning. Vägde för och nackdelar, kollade på kursdelarnas innehåll och jämförde. Har även haft kontakt med andra aktiva nagelterapeuter. Men nu är det bestämt och fixat. Flyg är bokat. Det är bara väskan som ska packas och lite ärenden som ska göras.

Förra veckan var jag på starta eget möte och fick lite information och papper. Mest för skojs skull! Så nu får vi se hur detta kommer att gå!
Jag är lite nervös...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: