ammejjo

Amanda 21år. Diplomerad Nagelterapeut

Nov. 03, 2012

Kategori: Allmänt

 

Foto: Amanda Johansson ( Jag)
 
 
Känslan som flöt runt i kroppen, spred en sorts värme mitt sinne inte kunde placera.
Någonting som inte funnits vid den mörka horisonten dyker sakta upp igen och skärmar av från det jag tidigare känt. Ett ljus av lycka och glädje.
En lugn och stillsam period ligger framför mig, likt de vita iskristallerna som vilar över marken. Ett täcke över det man vet finns, men för blotta ögat inte syns. Jag vill bevara värmen och tryggheten på ett ställe där jag alltid kommer åt den, kan ta upp den när det blåser kallt.


Jag sitter ensam och tittar, under en mörkblå himmel, som så många andra, men inte på samma plats. Samma stjärna utanför våra fönster, tusentals mil ifrån varandra. Kanske vi ställer samma knepiga frågor. Svaren bär vi djupt inne i kroppen, så djupt att ingen kan hitta dom, förutom du själv.

Som grenarna på trädet, utanför mitt fönster, finns det många vägar att gå. Liksom den skyddande barken, hittar vi inte svaren förrän vi valt rätt väg, och skalat av det som är en början, det yttre, det vi kan se. Vi måste lyssna på våra hjärtan, på våra drömmar och våra känslor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: